Don't touch just feel it
Every morning is a chance at a new day. Hello February
♦ 3 February 2012, 8:16:00 am, Add comment [0]

ASSALAMUALAIKUM :D
At my home sweet home right now wihuuu
yeahhh its a holiday for Maulidurrasul
dah lama tak spend time dengan mak aku sebab selalu cuti ada je agenda dan kerja yang kena buat, interview sana interview sini hmmmm
i don't have any  plan for this weekend, maybe i just duduk rumah dan siapkan semua assignment because next two week is midterm, arghhhh cepatnya masa berlalu

1)aku terperasan satu video kat youtube ni ,Tasha Manshahar - Be Mine. Quite interesting sebab lagu nya ringan dan comelll sangat si Tasha ni *cehh bebual macam kawan aku kan. Tapi yang aku pelik kan zaman sekarang ni lirik lagu merepek repek, macam mengarut pun ada kadang-kadang. Tapi aku tahu niat diorang nak buat lagu tu ringan, sesuai dengan peredaran masa dan mesej tu senang sampai. Korang tengok macam lagu lagu zaman dulu, siap dengan metaphora, hiperbola bagai diorang guna, yang kita tak paham ni main dengar je la. Sekarang punya lagu lirik nya facebook la twitter la siap guna bahasa rojak lagi. But its okay still cool lagu lagu macam tu kalau orang orang muda muda macam kita dengar, dapat kat mak kita memang mengeluh panjang la kan. So for all the 'new generation ideas' keep it up guys, terus kan usaha seni anda :)

sekadar gambar hiasan :)

2)Tadi aku dah apply for fast track and i chooseeeee tadaaaaa ofcozla penyiaran, Yes i'm a new broadcaster :) Seriously nak isi borang pun dah nervous, acane? Oh fyi, aku saje je apply, okay i'm  not really excited to do fast track act because my friend said, buatlah keputusan mengikut kemampuan kita. So aku pilih jalan selamat, biar lambat asal selamat. Fine aku mengaku aku takut nak ambil risiko sebab aku tahu tahap mana kemampuan aku. Kepada yang serious nak buat fast track tu good luck okay, do your best as you can ada masa kita jumpa kat Shah Alam insyaAllah. 

3)Ustaz koko aku ada bagi input sikit pasal rukun iman last Thursday. Dalam matematik 6-1=5 but dalam islam rukun iman 6-5=0. Maksudnya kat sini once kita dah tak percaya satu perkara dalam rukun iman tu, bahaya la kita and you will get 0 mark for that -.- fikirkan lah. Dan benda paling aku takut adalah percaya kepada qada' dan qadar Allah sebab benda tu kadang kita boleh tak nampak dan perasan. InsyaAllah 5 rukun iman tu kita boleh percaya sebab kita sudah dididik dan berilmu tentang itu. Bercakap mengenai percaya kepada qada' dan qadar Tuhan kita kadang tak perasan yang kita sudah tidak mempercayainya. Contoh kita ditimpa kesusahan, jika kita tak cukup iman kita akan keep blame on yourself or maybe menyalahkan Tuhan atas apa yang berlaku ke atas kita. Mulut kita memang cakap percaya, oh ye percaya tapi iman kita yang menilai semua tu. So korang aku takut sgt benda macam ni jadi kat aku sekali lagi,  sama sama la kita peringat okay :D

3)If you can't get someone out of your head, then maybe they're supposed to be there. Errmmmm seriously -.- ramai sangat dalam kepala acane ni? okay forget about it. I'm 20 now and lets talk about love seriously wohooo don't get confused i'm still single :) i gonna talk about cinta desperate atau sejati yang mana kita nak kejar? Pehhhh matang tak matang tak? haha sewel -.- Tak la its act saje nak kongsi cerita about experience or something else la. Aku macam tak percaya kalau zaman sekarang ni masih ada lagi orang couple dengan someone yang tak kenal for example kenal kat facebook but tak pernah jumpa and tak tahu pun mana asal usul orang tu tup tup dah couple. Tak salah pun kalau nak cari jodoh kat sini mana la tahu ada yang menjadi kan kan? macam cinta muka buku tu butttt please jangan cepat percaya orang. Kalau boleh kenal betul betul dulu jumpa baru la boleh nak couple pun. Don't show that you're too desperate to have a bf/gf. Kenapa kita tak boleh nak bersabar menunggu cinta sejati kita, tak perlu risau kerana setiap manusia tu dijadikan berpasang pasangan. Memang kita perlu usaha sama dalam mencari jodoh tapi bukan biarkan diri kita didalam bahaya. Mungkin ada hikmahnya jika kita lambat dipertemukan dengan jodoh kita. Sama sama la kita doa agar jodoh kita dari kalangan yang baik baik, insyaAllah. I'm waiting for my Mr. right. Hello Mr. messy :D



Okay dah banyak sangat membebel ni *please avoid okay kechik :)
ada masa baru aku updated beloggg ni, kalau kat kolej memang busy je la memanjang otak pun jammed kadang kadang nak updated apa. Sampai depan lappy hilang semua idea tu. Lebih baik focus kat assignment.

Sorry entry kali ni agak panjang tapi insyaAllah inputnya pun sama panjang.
*cerita macam ramai gila nak baca kan lalala

Good luck in everything you do 
peacee yawwww swagg (!)


ASSALAMUALAIKUM :D





A Trouble Typewriter

About Story Credit

The future is something which everyone reaches at the rate of 60 minutes an hour, whatever he does, whoever he is - C. S. Lewis

Private Message

Don't make me sad because I'm still child
Going somewhere?

Ayuyuu | Adilahrashter | Achaqill | Zatiee | Duera | Nomi | FarahAfieqa | Izyan | Phaliq

Pause if dislike